La majoria de fabricants d’Android alteren els benchmarks

Fa temps Ars Technica destapava que Samsung hauria modificat el comportament intern del Samsung Galaxy Note 3 per optimitzar-ne el rendiment en benchmarks. Per als que desconegueu la paraula, els benchmarks són els tests de rendiment més utilitzats a l’hora d’analitzar els dispositius electrònics, com ara tauletes tàctils o telèfons mòbils. Els més habituals es descarreguen com a aplicació des de la Play Store (per a Android) i mitjançant unes proves determinades puntuen el terminal des del punt de vista tècnic, posant a prova el rendiment del processador i la gràfica integrada. D’aquesta manera es pot determinar objectivament quins mòbils tenen un millor rendiment, o això és el que pensàvem fins ara.

AnandTech ha publicat recentment un altre article en què afirmen que la majoria de fabricants de telèfons mòbils alteren els resultats d’aquests benchmarks perquè donin xifres superiors a les “normals”.

Els fabricants modifiquen a nivell de programari el terminal perquè quan s’executin els benchmarks més populars, el processador treballi més de l’habitual amb l’objectiu d’obtenir resultats millors. Estem parlant de fabricants com Samsung, HTC, LG i ASUS, per exemple. AnandTech diu que “tots els fabricants de dispositius electrònics” venen o han venut un aparell amb els resultats inflats.

Aquest trucatge a nivell intern no afecta l’experiència del consumidor normal ja que només s’aplica en casos molt concrets com en els benchmarks que els mitjans de comunicació especialitzats en tecnologia acostumen a fer a les anàlisis per determinar objectivament el rendiment i optimització del processador en cada telèfon mòbil. A Paella de Bits fa temps que no els prenem com a base de res ja que són poc fiables i no reflecteixen l’experiència d’ús final que tindran els consumidors, el públic de les nostres anàlisis.

Les modificacions del sistema no inflen exageradament els resultats dels benchmarks, segons expliquen a AnandTech, però permeten augmentar el rendiment de la CPU entre un 0 i un 5%, i un 10% de millora a la gràfica en els millors casos. A la font d’aquest article trobareu l’enllaç on es mostra quins terminals truquen els resultats quan es duen a terme diversos benchmarks com l’AnTuTu o el Vellamo. També s’ha de dir que fabricants com Motorola, Google (amb els diversos Nexus) i Apple no han participat, de moment, en aquest joc brut.

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *